Vårkänslor

Det räcker med att solen är uppe efter kl 17 för att man ska få en kick,en ljuskick.
Nu är det ett tag sedan jag skrev något, vinterveckorna har varit rätt så stereotypa och lite tråkiga. Men för all del, det blev ju vinter på rikti gt ett tag.
Våren är dock överlägsen vintern i alla delar…..

Nu innebär ju även våren att det blir bråttom med vissa saker.
Årsveden är kapad kluven och travad.
Nu är det vårrustningen av Westan som upptar vårt focus.
Annette har slipat och lackat en del av inredningen, medan jag har koncentrerat mig på det utvändiga, över vattenlinjen.
Idag har vi påbörjat lackning av bordläggningen också.
Maskinen är i princip klar, bara några småsaker återstår.

Mitt i allt vårstök så stannade den stora traktorn mitt på stallbacken, för att vägra starta igen. Luftläckage i en bränsleanslutning visade sig vara orsaken, men fordrade trots det en lite större insats få start på den igen. Men nu står den parkerad och är klar för nya uppgifter.

Lille Gabriel har tagit oss med storm, en sådan glad, orädd, och positiv kille. Han är med på allt och ingenting verkar vara omöjligt för den lille parveln. Jättekul!!

 

 

One thought on “Vårkänslor

Kommentera

